United slutar in på en svindlande affär för Juventus och Frankrike mittfältare som kommer att krossa världsrekordet £ 85m Real Madrid betalat för Gareth Bale 2013.
Förra veckan erkände Arsenal-chefen Wenger att de enorma överföringsavgifter som betalades av hans Premier League-rivaler var skrämmande.
Men han har nu gått ännu längre och sagt: Det är fullständigt galenskap när det mäts mot det verkliga livet.
Men vi lever i en värld där allt som händer är inriktat på att flytta pengar runt.
** PAUL POGBA TILL MANCHESTER UNITED: ALLA SENASTE NYHETER FRÅN SUNDAGEN [url=http://www.thegivershirt.com/messi-barn-Messi-matchtröja-p-85403]messi fotbollströja barn[/url] I SOMMARENS STÖRSTA TRANSFER SAGA **
Kanske 200 år eller 200 miljoner
Fotboll har blivit en global konkurrens och det är därför klubbarna slår ut dessa sorters belopp.
Går det bra eftersom spelaren kan ge avkastning på den investeringen? Jag tror inte att någon kan ringa det.
Sedan jag har varit i spelet har jag alltid varit i spelet jag har alltid visat fel.
Kanske om några år kommer vi prata om avgifter på 200 eller 300 miljoner ...
Samtidigt insisterar Jamie Vardy att det är lätt att vända ner Arsenal.
Englands stjärnan poliströja vuxen snubbed en £ 20m flytta till Gunners i juni. Föredragna att teckna ett nytt kontrakt hos Leicester-mästare istället.
Det var inte så stort när jag tänkte på det, sa Vardy. Det var ganska lätt och det är här jag vill vara.
Pojkarna, det nära knutna brödraskapet, är otroligt och för mig finns det mycket oavslutade affärer här.
Jag känner att klubben bara går en väg och det är framåt, det är därför jag vill vara en del av det.
Nu hoppas han att Foxes lagkamrat Riyad Mahrez kommer att följa barca tröja sin ledning genom att också gå vidare till Emiraten för att lova sin framtid till Claudio Ranieris män.
Ranieri har redan varnat PFA-spelaren i år Mahrez, att han riskerar att hamna på bänken om han bestämmer sig för att lämna denna sommar.
Jag tror att alla i truppen skulle vilja ha honom här, leka med oss, men ner till Riyad och klubben att sortera ut, tillade Vardy.
Leicester rivades 4-0 av Paris St-Germain i LA på lördag.
De börjar försvara sin Premier League-titel på managerless Hull den 13 augusti.